Palm Spring en aankomst LA

26 juli 2017 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Na het winkelen was het nog een hele toer om met de koffers en alle tassen bij de kamer te komen...... We besloten eerst een duik in het zwembad te nemen en even te relaxen in de jacuzzi voor we onze aankopen in de koffers stopten. Na op de kamer gegeten te hebben, zijn we in de lobby koffie gaan drinken en een potje gaan kaarten. Ik heb dik verloren. Peter en ik besloten om, voor ons hotel in Palm Springs, toch nog een keer een extra kamer bij te boeken waarna we onze bedden in kropen.

's Morgens vertrokken we vroeg voor onze trip naar Palm Springs. Een reis van 4,5 uur waarbij we onderweg het Joshu Tree national park wilden bezoeken. In het boekje van de ANWB stond het adres van het visitor centrum en dat vanaf dat punt de mooiste route te volgen was. De navigatie wees ons op een gegeven moment via de afslag een highway op. Deze weg liep door een geheel verlaten stuk woestijn toen Peter aangaf voor nog 32 mile benzine te hebben. In geen velden of wegen was een tankstation te zien en de navigatie gaf aan dat we zo'n 15 mile terug er 1 gepasseerd waren. Terug dus maar. Komen we bij het punt aan waar de navigatie ons heen wees, staat er alleen een telefoonnummer wat je kon bellen voor gas!  Gelukkig zagen we een andere auto dus maar eens even vragen. Volgens deze mensen zou een telefoontje ons alleen propaangas ofzo geven en waarschijnlijk geen ongelode benzine. We konden beter terug rijden naar de weg waar we vandaan kwamen. Als we dan stil kwamen te staan konden we via een praatpaal ( die hebben ze hier nog) bellen voor een sleepwagen naar t tankstation. Op hoop van zegen reden we dus terug. Met alle lampjes aan kwamen we gelukkig bij een pomp, pfff. Bij navraag bleek dat als we de weg verder reden we via een andere ingang ook het Yoshua Tree park in konden. Achteraf gezien was het dus niet nodig om om te rijden. We hebben weer bijzondere bomen, cactussen en bijzondere rotsen (als grote kiezels) gezien. Vermoeid kwamen we aan en besloten vroeg te gaan eten. Bij Brickwork hebben we echt heerlijk gegeten en kwamen we weer n beetje bij. Tessa en ik gingen nog even zwemmen voor t slapen gaan.

Vanmorgen, na een lekker ontbijtje bij Ruby's vertrokken we voor onze laatste bestemming deze reis, hotel Carmel in Los Angeles, St. Monica.