Schotland juni 2018 Sky-Kilmelford

15 juni 2018

Vandaag een lange tocht voor de boeg, 4,5 uur. Voor we ons B&B verlaten krijgen we nog een heerlijk ontbijtje. Zelf gebakken scones, nooit zo lekkere gegeten, en een eitje natuurlijk. De beans en blackpudding laten we achterwegen. We nemen afscheid en rijden via Portree terug, het begint te regenen... maar we zitten droog.

Via de kust rijden we naar het zuiden. De wolkenluchten zijn prachtig zo boven de bergen en zee. Regen en zon wisselen elkaar af. We stoppen op een leuk uitziend plekje nemen koffie uit de termoskan want de kar op de parkeerplek is nog dicht. Als de koffie op is komt een man in koks outfit uit zijn caravan achter de kar. Hij gaat zijn stal openen terwijl wij een stukje gaan lopen. We krijgen direct gezelschap van Archie, de hond van de uitbater. Hij wil spelen en je begrijpt hij heeft zijn speelmaatje gevonden. Na bijna een uurtje keren we terug en nemen afscheid van Archie die op zoek gaat naar  een ander speelmaatje.

De tocht is mooi, zeker als de zon zich laat zien. Dan is het ook gelijk warm. Vlak voor Fort William stoppen we voor een broodje.  Een stuk voor Oban stoppen we nog eens, drinken bij een tentje nog eens koffie en nemen wat foto's. Nadat we bij het Cuilfail hotel aankomen wandelen we nog een stukje de berg op en vervolgens langs de baai van het dorp. Van buiten ziet het hotel er goed uit. Binnen is t wat  minder. Beetje muffige hal, de kamer is wel schoon maar nog al gedateerd. Wij nemen fishen chips in de bar en dat smaakt prima net als een pintje.

Overal kan je ontbijten vanaf 7.30u hier echter niet en dat wanneer we hier toch vroeg moeten vertrekken. Gelukkig kan er worden geregeld dat er een "to go" ontbijtje klaar zal staan.

Voor morgen hebben we tickets voor de Jackobite stoomtrein geboekt. Deze vertrekt om 10.15u. Alle overnachtingen zijn in 60km omtrek van de op gegeven plaatst. Je begrijpt net bij deze nacht zit het hotel 60km aan de verkeerde kant van waar we morgen moeten zijn! Als we er echter aankomen kan Peter de hele tijd genieten zonder het stuur in zijn handen ;).

1. Karin:
    16 juni 2018
    Klinkt goed allemaal. Geniet er nog maar even lekker van !! Hopelijk laat de zon zich morgen weer wat meer zien. Heel veel plezier nog. Dikke x van de van leersumpjes