schotland juni 2018 Kilmerford-Fort William-Crieff

16 juni 2018

Vanmorgen vertrokken we om 7:30. Het ontbijtje lag klaar in een schattig klein koelkastje, sandwitches, blikje drinken en een snackbar. Eerst maar een stukje langs de kust gereden toen op een parkeerplaats aan het water, thee en koffie uit onze thermoskan met van huis mee gebrachte crackers gegeten. Daar hadden we toch meer trek in dan cola met een tonijnsandwitch.

Even voor 10u arriveerde we in Fort William. Daar stapte we in de Jacobite stoomtrein voor een tocht naar Malleig. De "Harry Potter" trein rijdt langs het meer waar de opname van de film is gemaakt waar Harry het water in duikt na kieuwwier gebruikt te hebben om onder water te kunnen ademen. We stoppen bij het Clenfinnan station en gaan vervolgens over het bekende viaduct. In Malleig lopen we in de regen door de haven spotten een zeehond tussen de boten en eten onze sandwitch. Vervolgens gaan we terug met dezelfde locomotief maar nu zitten we aan de andere kant waardoor we het viaduct  beter kunnen vastleggen. Was erg leuk.

Vervolgens vanuit Fort William door naar onze laatste B&B in Crieff. Onderweg in centrum Crieff een lekker pizzatje gegeten voor we net buiten Crieff bij Westacre aankomen.

1. Ruud:
    16 juni 2018
    Jullie maken weer genoeg mee lees ik. Veel plezier nog in Schotland. Heeft Peter al een kilt gekocht ?
  2. Toos:
    17 juni 2018
    Wat een leuke dag met die locomotief
    Jullie genieten. Zo lees ik.
    Nog veel plezier groetjes,ma.