Grand Canyon Park , Yavapai lodge

23 juli 2017 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

We hebben een kamer op de hoek met betere bedden en hebben lekker uitgeslapen. We ontbijten op een stoel voor de kamer en gaan vervolgens met de shuttle bus naar Hermits rest ( het uiterste uitkijkpunt van de south rim). Daar aangekomen besluiten we de trail langs de rand van de canyon terug te lopen. We komen langs diverse mooie plekjes. In het hoofdgebouw is een winkeltje, taverne en restaurant. Via een computer termenal kan je je maaltijd bestellen, als je nummer wordt omgeroepen kan je het afhalen! Zoals jullie al gemerkt hebben is de wifi in het hoofdgebouw overbelast en krijgen we geen verbinding (3 dagen geen contact met de buitenwereld).  Na het eten gaan we nog even de grote winkel in het park in en genieten onder een heldere sterren hemel met een drankje.

De volgende dag besluiten we een hike trail de canyon in te gaan lopen. We zijn blij met onze schoenen op deze weg met losse stenen en zand. Op de borden wordt aangegeven dat je voor de weg terug (naar boven) 2x zoveel tijd nodig hebt als naar beneden, dat belooft wat. Na de 2e tunnel besluit ik het voor gezien te houden. De eerst volgende post is ongeveer 50 min. verder en ik heb nu al last van mijn knieen :(  Als Peter, Bas en Tessa  verder lopen, zoek ik een plekje waar vandaan ik ze nog een stukje kan volgen en ga dan terug. Uiteindelijk zijn ze iets verder dan de volgende post gekomen. Bas had graag naar de Colorado rivier beneden gelopen maar voor dat stuk stond een tijdsduur van 6 tot 8 uur! Ze hadden al gezien dat er mensen met helikopters op gehaald werden en sommige mensen die terug liepen waren echt aan het afzien. 's Avonds zijn we naar een uitkijkpunt aan de andere zijde van de canyon gereden, Moran point, en hebben daar een sandwich genomen terwijl we van de zonsondergang genoten.

Vandaag 23 juli  ontbijten we voor de kamer en dan komt er een eland de hoek om en eet mee uit de voor tuin, haha. We verlaten we de Grand Canyon en rijden naar Flagstaff.

1. Marco Lieffering:
    24 juli 2017
    Mooi verhaal en de foto's zijn erg mooi
  2. Anne-Wil:
    24 juli 2017
    Leuk om jullie zo te volgen mooie foto op naar het volgende verhaal x
  3. Brabander:
    25 juli 2017
    hey wat een leuke tijdsbesteding. Let er op dat ook weer alles mee terug moet! haha
    Geniet van jullie laatste daagjes.