naar Page en door naar Grand Canyon

20 juli 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

19 juli

Onze trip gaat verder naar Page. Als we Moab verlaten zien we borden van het Canyonlands National Park en besluiten te gaan kijken. Op een zo goed als verlaten weg, vliegt opeens vlak voor onze auto een steenarend! Het is Tessa gelukt om net op tijd een foto te maken terwijl de arend voor ons op de weg land. Wat een geweldig gezicht en wat is dat beest groot! We rijden verder en bekijken een aantal rots formaties. Na al wat we hebben gezien, valt Canyonland een beetje tegen en rijden stukje terug en vervolgen onze route.

In het Page Boy hotel draai ik een wasje. Helaas hebben ze geen droger dus een beetje inmproviseren. We gebruiken de lades van een dressoir om onze sokken uit te hangen en gaan met een aantal t-shirts richting het zwembad :). Over een aantal stoelen hangen we de shirts te drogen in de zon terwijl wij een duik nemen. Dit hotel valt wel tegen, is het minste tot nu toe (bedden wat krap en we passen niet onder de douche).

Vandaag (20 juli) hebben we de "Lower Anthelope Canyon" tour geboekt. Start tour om 9.40u dit wordt iets later. Onze gids geeft nog wat tips voor het gebruik van de camara en dan gaan we met een steile trap naar beneden. Sommige hebben het zweet op hun rug maar gaan dapper door. Beneden gekomen zien we fantastische kleuren en licht op de wanden van de canyon. Veel foto's gemaakt ;)

Na deze belevenis rijden we onze route naar Yapavai lodge gelegen in het Grand Canyon National Park. Nadat we het park binnen zijn gekomen zien we voordat we bij de lodge zijn een eland! Peter zet gauw de auto aan de kant en Tessa springt er uit om mooie plaatjes te schieten.
Na aankomst frissen we ons op, eten wat en dan gauw naar onze kamer. We zijn allemaal erg moe, hebben geen van alle gister lekker geslapen.

Wifi is er alleen in de centrale ruimtes en niet in de gebouwen waar de kamers zijn. Ga nog even proberen om foto's te plaatsen (schrijf nu op pc in lobby en heb tablet nodig voor foto's, snap je) en anders volgen die weer later.

1. Marco Lieffering:
    22 juli 2017
    Zo te horen hebben jullie veel gezien ik ben benieuwd naar de foto's. Veel plezier ik kijk uit naar het volgende reis verslag
  2. Leni:
    22 juli 2017
    Jammer dat jullie zo slecht hebben geslapen. daar wordt je met die warmte extra moe van.Rust een beetje uit bij het zwembad.Wel indrukwekkend wat jullie zien en tegen komen.Nog veel plezier.