Los Angeles

29 juli 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Het laatste stuk reden we in de file, wat een drukte 5 a 6 banen en je mag zowel links als rechts inhalen. Peter bracht ons weer veilig voor het hotel en na het uitladen van de koffers werd de auto in een garage geparkeerd. We kwamen net na het middaguur aan en na een broodje gingen we naar de Pacific oceaan. Oversteken straatje uit en we kwamen schuin tegenover de Santa Monica pier uit. Na over de pier gelopen te hebben zijn we het strand op gegaan. Het water was heerlijk van temperatuur en er zijn geweldige golven. Die avond aten we bij de "Cheesecake factory" echt heerlijke pasta gegeten voor betaalbare prijs. Net als vele winkels zat dit restaurant ook net om de hoek.

De volgende dag besloten we met de metro (net n tram) naar down town LA te gaan. Met de auto is t zo druk en je moet deze ook ergens parkeren. Net als bij ons moet je ook een soort chipkaart kopen en vervolgens opladen. Tijdens de rit zegt Peter in eens, Jolan zijn we hier nu 2 of 3 nachten? Hij zag op de boorden bij de metro halte dat het donderdag was en we gaan zaterdags pas terug! We zijn alle 4 de dagen een beetje kwijt en realiseerden ons nu dat we een extra dag hadden, hihi. Na overstap kwamen we bijna 2 uur later aan op Hollywood boulevard. Op zoek naar een koffietentje kregen we een folder voor een bustour in onze handen. We besloten dat dit wel een goed idee was om zo'n grote stad te kunnen zien. Na de koffie stapten we in een open, maar overdekte, Van. John reed ons rond en vertelde ons van alles. Hij liet ons het Hollywood sign, Harry Potter kasteel, Capital records en de huizen van diverse sterren zien. De huizen zie je soms van ver of achter een muur of struiken en dat hadden we gauw gezien. Na een sandwich liepen we verder over Hollywood boulevard en bekeken de sterren met en hand- en voet afdrukken het hardrock cafe en diverse souveniers winkels (oa. die van Lala land). Vermoeid reden we in de spits met de metro terug. Wat een figuren je al niet tegenkomt, sommige zingend andere zo dik dat je niet op het stoeltje er naast past weer andere verkopen wierook wat stinkt maar soms te verkiezen is boven andere luchtjes. Gister zo lekker gegeten dat we vanavond weer naar de Cheescake factory gaan. Weer zitten we zo vol dat we geen desert op kunnen. Moeten we morgen toch nog een keer ;)

Vrijdag besluiten we naar het National History Museum te gaan. Naast dino's was er een vlindertentoonstelling. Dit bleek een grote kas met echt heel veel levende vlinders te zijn! Daarna nog even bij de edelstenen en mineralen gekeken voor we terug naar het hotel gingen. Helaas bleek het bewolkt te zijn en dus zijn we de winkelstraat nog in gegaan, en Bas zocht zijn bed nog even op.

's Avonds onze reis afgesloten op het dakterras van de Cheescake factory met lichte maaltijd. Zo hadden Bas, Tessa en ik nog ruimte voor een cheescake.... We hebben alle 3 een doggiebag van het restant meegenomen. Ik heb buiten de mijne aan een zwerver gegeven die me erg dankbaar was en direct het doosje opende nadat we door liepen.

Vandaag pakken we de koffers en vertrekken zo naar de luchthaven om de auto in te leveren en onze vlucht terug te nemen. Het was een geweldige reis, hebben genoten zijn vermoeid maar ook voldaan.

1. Marco Lieffering:
    30 juli 2017
    Mooi avontuur ik ben benieuwd naar de foto's