san fransico

10 juli 2017 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Met de berichten over lange wachttijden voor de douane, vertrekken we om 05.00 richting Schiphol. We geven de sleutel van onze auto aan Koos van HDparking, nadat Peter nog snel even een foto maakt van zijn rijbewijs. Online hebben we al ingechekt dus koffers afgeven en naar doaune. Wat nou wachtrij, binnen 45 minuten is alles geregeld. Om 9.50u stijgen we op en na een lange maar rustige vlucht komen we om 12.15u op San Fransico aan. Bij de douane daar gaat het ook sneller dan gedacht.

Van tevoren hadden we een taxi geregeld voor het vervoer naar het hotel dus op naar de uitgang van de luchthaven. Dat ging iets anders dan verwacht. De medewerker van Go Larry schrijft onze naam op zijn lijstje en zegt dat het 3e busje voor ons is.....  Na een half uur wachten stappen we met een stel uit New Zeeland en Arizona in en rijden naar het centrum. Met de koffers lopen we naar de receptie. Inchecken konden we alleen niet! Heeft die sukkel van een chauffeur ons bij het verkeerde hotel af gezet. Gelukkig was de receptioniste bereid ons te helpen. Ze heeft de taxi organisatie gebeld en geregeld dat we met een taxi naar onze bestemming konden. Bij toeval kwam er op dat moment net een busje van Larry aan. Please sir will you take us to oure hotel. Het werkt we hoeven niet te wachten op een taxi maar de andere chauffeur van Larry's brengt ons waar we wezen moeten en de dame van de centrale biedt haar excuus aan. Uiteindelijk zijn we om 15.00u op onze kamer. We besluiten vroeg wat te eten en om18.00u val ik om en kruip m'n bed in (inmiddels is het in Nederland  al 9 juli en 03.00u).

9 Juli

We zijn lekker vroeg wakker en gaan ons ontbijtje halen. Heerlijk een banaan, chocolade muffin, gekookt eitje, bakje cornflakes met koffie, thee en sju d' orange. Vandaag brengen we een bezoek aan Alcatraz.  Bij de cablecar staat een erg lange rij dus we besluiten de bus naar pier 33 te nemen. Het zonnetje schijnt en uit de wind is het heerlijk. Die wind is echter koud en t is vochtig. De fog (mist) hangt over de Golden Gate Bridge waardoor we de torens niet kunnen zien.

Met de boot varen we naar Alcatraz. Wat een eiland. De gevangnis is kil en koud de cellen klein en daar had je geen naam maar een nummer. Interresant  en erg leuk om met een audio gids te horen en zien.

's Middags varen we terug en lopen naar Pier 39; Fisherman's wharf. In de zomer maanden als de jonge zeeleeuwen geboren worden zijn ze vaak op zee. Wij hebben geluk er ligt 1 groepje op een dock in de baai. De rest van de middag lopen we langs de pieren door de winkelstraat terug naar het hotel. Zodra je iets verder van het toeristen centrum komt stikt het er van de zwervers. Sommige in rolstoelen andere druk gebarend en soms slapend op een bankje. Als we 's avonds wat gegeten hebben zien we in de zijstraten mensen tentjes op zetten. Heb de restanten van onze pizza maar bij ze achter gelaten.

Morgen halen we de auto op en rijden door naar Oakhurst :)

1. Brabander:
    Hey wereldreizigers

Wij reizen gewoon met jullie mee hoor!
    Gelukkig is alles op zijn pootjes terecht gekomen'en zijn zijn jullie veilig aangekomen in Amerika. Jullie beginnen als echte Amerikanen. Klinkt goed het ontbijt brownies banaan en de slices pizzas ben benieuwd wat de weegschaal aangeeft hahaha.
    Fijne dag en tot volgende bericht,
  2. Leni:
    10 juli 2017
    Fijn dat alles zo goed is verlopen.Wat blijft er nu over van jullie dieet?Peter ,is het goed gegaan met je rug?
  3. Marco Lieffering:
    10 juli 2017
    Hoi leuk om te horen dat het goed gaat en dat jullie zijn aangekomen en ook leuke foto's veel plezier
  4. Jolanda:
    10 juli 2017
    Hoi. Ma nog steeds last van mijn rug maar dat mag de pret niet drukken
  5. Sandra Wijnants:
    11 juli 2017
    Heey lieve buurtjes,
    Wij wensen jullie een hele fijne tijd in Amerika. Geniet ervan. Leuk om jullie verhalen te volgen. Groetjes vanuit warm Griekenland x
  6. Ine:
    11 juli 2017
    Hey vakantiegangers,
    Have fun in the states!
    Groetjes uit Den Hoorn
  7. Winston:
    15 juli 2017
    Lekker hoor maar wel weinig foto's