Oackhurst 10/11/12 juli

11 juli 2017 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

's Ochtends halen we bij het autoverhuurbedrijf een Nissan Rogue met net 2000mile op de teller op. Best spannend in zo'n grote stad als je nog nooit met een automaat hebt gereden. Peter bekijkt het dashbord en voor ik de helft heb gezien kan hij de motor al starten. De koffers passen er net is. Later blijkt de achterbank op de uiterste stand te staan! Slim truckje om te kijken of je misschien de klasse van de auto wil upgraden.

Gelukkig zijn we al snel uit de drukte en rijden we de Bay Bridge over door een heuvellandschap met groene bomen en geel gras. We rijden de bergen te gemoet en het is warm, hier geen koel briesje. Zowel Peter als Bas zijn in hun gezicht gisteren flink verbrand en zitten als 2 tomaatjes in de auto ;) Tijd voor een bakkie bij de Mac en gelijk even wat boodschappen halen. Staan Bas en ik bij de kassa kunnen we niet betalen? Wat blijkt, wij Hollanders zijn bij de ingang gewoon door gelopen (maar ook niet staande gehouden), we staan in de groothandel, haha. En wij maar denken ze doen in de USA ook alles in het groot. Een zak broodjes gaat  per 36st. en wat ham per 12 oz.! Hebben het toch mogen afrekenen en zo komen we vroeg in de middag bij het hotel (Yosemite Southgate en suites) aan. Wat een mooie grote kamer. met klein keukentje. We besluiten de rest van de middag even te relaxen bij het zwembad / voor de buis (honkbal natuurlijk).

Vandaag (11 juli 2017)

We halen bij de super een koelboxje van piepschuim en vullen die in het hotel met ijs. Vervolgens rijden we naar de south entrance (zuiderlijke ingang) van Yosemite National Park. Mariposa Grove met de Giant Sequoias (reuzen bomen) is helaas gesloten vanwege renovatie. Er worden gecontroleerd branden gesticht om de vegetatie onder de bomen te vernietigen, schijnt nodig voor de Sequoias. We rijden door een prachtige omgeving naar Glazier Point. Op een hoogte van 7,214 feet genieten we met de eekhoorns van het geweldige uitzicht. Daarna rijden we naar de vallei en lopen naar de Yosemite lower falls (de watervallen). Ook geweldig met helder en koud water. Op de terugweg komen we herten tegen gewoon naast de geparkeerde auto's aan de rand van de weg. We eten nog wat voor we terug gaan naar het hotel.

Morgen vertrekken we naar ons volgende hotel en onderweg gaan we naar het Sequoias National Park om daar de reuzen bomen te bekijken. Dit ligt in een ander deel van Yosemite National Park en enigzins op de route.

1. Leni:
    12 juli 2017
    mooie auto.Wat een prachtige natuur en mooi weer.Hier regent het behoorlijk hard vandaag.Geniet ervan.
  2. Michel:
    12 juli 2017
    Ziet er goed uit daar. geniet er lekker van.
  3. Esther:
    Ziet er fantastisch uit! Geniet ervan met elkaar ☀
  4. Brabander:
    12 juli 2017
    Wat een vakantieplaatjes.Grote auto vol voorraad en iedereen happy!
    Schattig het eekhoorntje zou er eentje mee naar huis nemen haha.
  5. Karin:
    13 juli 2017
    Dat ziet er prachtig uit. Genieten !!!