Mammoth Mountain en Death Valley

13 juli 2017 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Vanochtend eerst nog even langs het informatie kantoor, War Peter al vermoedde het Sequoias National Park ligt niet echt op onze route. We volgen het advies op en gaan naar de Merced Grove waar ook Giant Sequoias staan. Via de West ingang rijden we Yosemite weer binnen en rijden door het prachtige landschap. We rijden langs de Merced rivier waar we op een idillisch plekje stoppen. We halen bij een lodge een heerlijke kop koffie en nemen deze mee naar de rivier waar heerlijke stoeltjes staan. Schoenen uit en pootje baden in het heerlijke koele en heldere water. Op dit deel wordt ook geraft.

Wij rijden verder en komen aan bij de Grove nemen broodjes in onze tas mee en starten onze hike 2,5 mile naar de grove. Het is erg warm en als we bij de bomen aankomen valt het ons een beetje tegen. De bomen zijn groots en geweldig om te zien maar we hadden er iets meer dan 5 verwacht! We komen maar een enkeling tegen en besluiten toch onze broodjes met worst bij de tafels bij de parkeerplaats op te eten. Overal wordt je gewaarschuwd voor beren en al schijnen ze door het maken van een hoop lawaai te schrikken voelt het prettiger om te wachten met de broodjes ;).

We vervolgen onze weg naar Mammoth Mountain en rijden door weer een prachtig landschap. We blijven ons verbazen en Tessa maakt de een na de andere foto. Het berglandschap wordt weer iets vlakker en we zien overal watervallen en riviertjes. We stoppen op verschillende plekken en lopen rond. Nadeeltje we werden flink gestoken door muggen maar dat mag de pret niet drukken. Via de Oostelijke kant rijden we Yosemite nu echt uit. Wat een fantastisch park!

De heuvels worden weer bergen en rond 18.00u en een graadje of 23 komen we aan bij Mammoth Mountain Inn. Een lodge aan de ski piste! Alles waar etensgeur aan zit moet uit de auto. Bij de receptie laten ze ons opnames zien van beren die auto's openbreken voor voedsel.We eten in het restaurant bij de lodge en zien hoe de skipistes worden geprepareerd. Na het eten besluiten Tessa en ik naar het zwembad en de jacuzzi te gaan. Het zwembad is buiten en je kijkt uit over de nog deels besneeuwde bergen. Helaas zijn we ons foto toestel en mobieltje vergeten.

's Ochtends maken we toch nog even een foto van het zwembad en zien dat er wordt geskied. Ook zijn er ontzettend veel mountainbikers. Wij trekken weer verder, met voldoende water, richting Death Valley. Het landschap met bomen veranderd in struiken en rotsen met her en der nog riviertjes. We rijden van 9000 foot naar 2000 foot en van een temperatuur van 90gr. fahrenheit tot 115 gr fahrenheit.
Bomen worden cactussen in een landschap van zand en rotsen in kleuren van zwart, rood en geel.
Midden in de vallei ligt ons volgende hotel Stovepipe Wells. We zijn er net na 14.00u maar helaas zijn de kamers nog niet klaar. Wel kunnen we t zwembad in of de bar. Het is hier ongelooflijk heet en we kiezen voor de bar waar het heerlijk koel is en besluiten aan het einde van de middag of misschien wel in de avond een duik te nemen.  Morgen staat een rit richting Las Vegas op de planning. Aangezien we ook daar maar 1 overnachting hebben en veel willen zien spreken we af morgen bijtijds op te staan.

Wordt vervolgt :)

1. Marco Lieffering:
    14 juli 2017
    Het klinkt erg mooi nog veel plezier kijk al it naar het volgende verhaal
  2. Leni:
    14 juli 2017
    het landschap is erg afwisselend en lijkt me erg indrukwekkend.Kun je wel onthouden wat je allemaal gezien hebt?Heel veel plezier!
  3. Leni:
    14 juli 2017
    Ha die natuur liefhebbers zo te lezen hebben jullie het erg naar je zin jullie.
    Jolanda de verhalen en de foto's zien er aan treklijk uit en en is Tessa de kaartje van de fototoestel nog niet vol? Ik kijk uit naar het volgende verhaal en foto's Veel plezier
    bij de volgende bezichtiging. groetjes
  4. Winston:
    15 juli 2017
    Jullie zien wel heel veel dingen en rijden veel hoop dat jullie ook een beetje ontspannen dus effe wat langer in het bubbelbad veel plezier