schotland juni 2018 Edinburgh-Kirkmichael

11 juni 2018

Vanmorgen ontbeten met een Frans echtpaar. Het ontbijt was net als de eigenaresse, mm mm. We starten vandaag met een bezoekje aan Simson labels (dochter bedrijf van de NSD). Nu weet Peter bet zeker hij werkt in het museum! Hier staan mooie machines en het pand ziet er ook veel beter uit.

Vervolgens ging onze tocht door Edinburg over het schiereiland Fith en we besloten Kellie Castle te bezoeken.  Edinburgh Castle was een prachtig gebouw om te zien maar van binnen niet zo interessant. Kellie Castle daarin tegen ziet er van buiten meer uit als een landhuis. Bij binnenkomst lieten we ons door een aantal dames de bijzonderheden over de diverse ruimtes vertellen. Heel leuk en we hoorden dat de Nederlanders ook invloed hebben gehad in deze streek. De Delfts blauwe tegels bleken als ballast op de schepen meegenomen te zijn. Deze werden op de kades gedumpd zodat graan mee terug genomen kon worden in de periode dat delen van Nederland onder water stonden. De ommuurde tuin was ook prachtig, we hebben er een broodje gegeten op een bankje in een leuk hoekje.

Vervolgens zijn we via Dundee naar ons hotel de Strathardle Inn gereden. Hier kunnen we ook dineren. Van andere Nederlandse gasten hoorden we net dat het eten hier prima is en het ontbijt er voor zal zorgen dat we niet hoeven te lunchen.

Vanavond eens kijken wat de opties voor morgen zijn. Fijne avond ;)

1. Toos:
    12 juni 2018
    Hoi Jolanda en peter
    Wat fijn dat jullie zo genieten.
    Hopelijk ook mooi weer.
    Lieve groetjes ma.🌞